Planszówka z myślą o ludziach, którzy przechodzą w życiu trudne momenty

Planszówka z myślą o ludziach, którzy przechodzą w życiu trudne momenty

Czym jest gra, która już od samego początku wzbudzała dużą atencję? To nic innego, jak wycieczka do wnętrz: wyobraźni, marzeń i snów. Ilustracje odkrywają tutaj najważniejszą rolę i to wokół nich kręcić będzie się cała rozgrywka. Przypadną one do gustu każdemu. Autorem gry jest Jean-Louis Roubiro, który stworzył planszówkę z myślą o ludziach, którzy przechodzą w życiu trudne momenty – w środowisku szkolnym a także poza nim. To również gra dla osób, które mają jakiekolwiek zaburzenia osobowości; jest to poniekąd lecznicze. Sprawi, że porozumiewanie z otoczeniem nie będzie sprawiało nam żadnych problemów.

To typowa gra towarzyska, dla 6-12 osób. Tylko jedna z naszych kart jest rozwiązaniem. Musimy uważać na kłody, jakie zostają rzucane nam przez naszych przeciwników. Gra to zupełnie inny wymiar. Nasze zdobycze musimy pomyślnie zakrywać i nie dać się innym graczom. Badania wykazały, że po kilku partiach u osób chorych zaobserwowano znaczące poprawy w osobowości – gra więc idealnie nadaje się jako część leczenia i pokonywania naszych własnych lęków.

Co jest w pudle? Plansza, 84 karty, 12 tabliczki do oddawania głosów, 24 znaczniki, 12 drewniane pionki oraz czytelna instrukcja. To idealna opcja na przyjemne spędzanie czasu jeśli mamy duże grono znajomych, rodziny lub znajdujemy się aktualnie na wycieczce czy kolonii. Oprawa graficzna na pewno wywrze na każdym graczu niesamowite wrażenia. Kolory został idealnie dobrane i szczegółowo przemyślane – nie rzucają się w oczy i są przyjemne.

Jest to podróż do głębi naszych pragnień. Przed rozgrywką zostajemy wyposażeni w losowe karty. Następnie,, narrator ” wybiera jedną kartę, nie pokazując jej i wypowiada swoje skojarzenia. Mogą one być słowem, zdaniem lub czymś zupełnie innym. Możemy użyć nawet tytułu filmu, piosenki bądź wiersza. Gracze muszą wyszukać pośród swoich taką, która pasuje do słów wypowiedzianych przez narratora w największym stopniu. Za odgadnięcie zyskuje się punkty. Gramy do trzydziestu punktów, ale można ją przedłużyć, a samego narratora zamieniać tyle razy, ile chcemy.

Grafika przeniesie nas w zupełnie inną krainę. Całość wypada więc dobrze i porządnie. Reguły są jasne i przejrzyste, a sama gra jest bardzo śmieszna. Wraz z następną rozgrywką, granie zaczyna się rozkręcać i przynosić będzie nam coraz więcej uciechy. Najtrudniejsze może okazać się wymyślanie skojarzeń, które wcale nie jest taką banalną sprawą i wymaga od nas kombinowania. To idealna gra na niedzielne popołudnie – lekka, łatwa, przepiękna i przynosząca wiele zabawy.

3.7/5 - (ilość ocen: 11)